wtorek, 7 listopada 2017

Co zabrać ze sobą na siłownię?

Poradnik dla początkujących 


Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się nad doborem odpowiedniego ekwipunku na siłownię? Co należy zabrać, kiedy wybierasz się na nią pierwszy raz? Istotne i te mniej ważne kwestie poruszam w dzisiejszym artykule. 


Lista najpotrzebniejszych rzeczy na siłownię:

Torba sportowa/plecak na siłownię


Oczywiście wybór tego elementu jest bardzo ważny. Jeśli decydujesz pomiędzy torbą a plecakiem postaram Ci się powiedzieć historię ze swojego doświadczenia. Kiedy zaczęłam chodzić na siłownię, miałam do swojej dyspozycji torbę, którą zakupiłam w sklepie marki Bershka, nie była to typowo sportowa torba, tylko coś, co nazywamy podróżną/weekendową. Nie była ona zbyt praktyczna, ponieważ została wykonana ze sztucznej skóry, która była dość ciężka. Jej rozmiar jednak był idealnie dopasowany do moich potrzeb (bardzo duża). Później zrezygnowałam z uczęszczania na siłownię na rzecz ćwiczenia w domu i tak 'pokochałam' treningi z Ewą Chodakowską czy kanał YT FitnessBlender (który gorąco wam polecam). Dwa lata ćwiczeń w domu spowodowały, że zapragnęłam znowu zapisać się na siłownię i do tego potrzebowałam odpowiedniego dodatku, w który mogłabym się spakować. Jako że moja siłownia nie była zbyt daleko od domu, zdecydowałam, że swoje rzeczy będę nosić w zwykłej torbie ekologicznej (odpadły mi klapki, ręcznik, szampon czy żel pod prysznic - ponieważ i tak po skończonym treningu nie korzystałam z prysznica; ponieważ robiłam to w domu). Kiedy jednak zaczęłam regularnie pojawiać się na zajęciach fitness, dostałam w prezencie plecak marki Adidas zaprojektowany przez Stellę McCartney. Jest świetną opcją szczególnie zimą, zapinany na sprzączki i bardzo kolorowy, zdecydowanie potrafi motywować do zajęć. Jest również bardzo pojemny i właśnie do niego mogę schować potrzebne rzeczy. Waga tego dodatku jest bardzo zaskakująca, lekki i miękki w dotyku element sprawdza się znakomicie. Plecak nosiłam do maja, kiedy to zakończyłam swoją przygodę z poprzednią siłownią (ten problem postaram się opisać w osobnym poście). Obecnie chodzę na zajęcia z czarną torbą z białymi elementami, które z pewnością przyciągają uwagę i są świetną dekoracją torby. Niestety pojawia się pewien szkopuł, mianowicie torba przemaka na deszczu! Miałam okazję sprawdzić to na własnej skórze parę dni temu. Tak na mnie napadało, że ręcznik w środku był cały mokry, dlatego muszę zaopatrzyć się w nową torbę na siłownię z materiału nieprzemakalnego. 
Podsumowując: jeśli mieszkasz blisko siłowni, nie ma potrzeby, aby kupować ciężką i dużą torbę, wystarczy mały plecak lub mniejsza torba. 

Strój sportowy na siłownię (biustonosz, leginsy/spodenki, top, skarpetki, buty)


Tutaj również wracamy do punktu wyjścia. Czy mieszkasz blisko, czy daleko siłowni? Jeśli blisko śmiało możesz iść na nią w swoim stroju sportowym, wtedy oszczędzisz dużo czasu na przebranie i ubranie po treningu. Kiedy idziesz na siłownię warto, abyś miała na sobie bluzę, ją zostawisz w szafce, a po skończonym treningu założysz i nie wychłodzisz organizmu. Jeśli mieszkasz dalej od swojej siłowni lub musisz jechać na nią transportem publicznym, weź swój strój do torby. Często robię tak, że na siłownię idę ubrana w leginsy i top, a w swojej torbie mam dres na zmianę. Zapytacie czemu dres, a nie np. zwykłe ubranie? Czasem mam ciężki trening i po prostu nie chce mi się zakładać jeansów i dopasowanych bluzek na ciało, które ma nabrzmiałe mięśnie od ćwiczeń. Warto wtedy mieć komfort i czuć się dobrze w ubraniach (dlatego warto, aby były one luźne i miękkie). 
O typie leginsów i topie nie będą pisać, bo to wszystko zależy od twoich osobistych upodobań. Ja latem wybieram spodnie długości 3/4, zimą długie. Zawsze, jednak są to leginsy, które wykonane są z materiałów odprowadzających pot (nigdy 100% bawełny!). Koszulki staram się wybierać pod zajęcia, na jakie idę lub pod trening, jaki będą danego dnia robić. Te na ramiączka wybieram, kiedy trenuje ze sztangą (wtedy lepiej widać ruch mięśni ramion czy barków/ łatwiej korygować błędy). Z krótkim rękawem na cardio czy zajęcia dolnych partii mięśni. Biustonosz to również bardzo ważna sprawa, której nie powinny pomijać kobiety z dużym biustem. To, że leginsy i koszulka mogą być 'niemarkowe' to jednak stanik, powinien zostać odpowiednio dobrany to typu biustu. Ja swój zakupiłam w sklepie Decathlon (kolor szary i czarny), jak również w sklepie marki Reserved - kolekcja Active (i muszę przyznać, że jest naprawdę świetny). Buty sportowe to również często pomijany temat, nie jest ekspertem w doborze odpowiednich, ale jeśli przejdziesz się do sklepu sportowego, z pewnością uzyskasz fachową pomoc. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że kiedy regularnie biegałam (i tu mój bardzo duży błąd) zostałam skuszona świetną ofertą znanego dyskontu (teraz nie popełniłabym tego błędu) i zakupiłam te buty. Po kilku miesiącach regularnego biegania moje stopy nie tylko wołały o pomoc, ale również dostałam urazu skręcenia kostki, na tyle poważnego, że trafiłam do szpitala. Oczywiście z konsultacji lekarskiej wynikło, że przyczyną było felerne obuwie. Od roku trenuję w butach przystosowanych do tego typu zajęć i bardzo je sobie chwalę, dlatego wstawiam wam zdjęcie mojego modelu New Balance poniżej.


Dodatkowe elementy na siłownię (butelka z wodą, rękawiczki, chusteczki, gumka do włosów, ręcznik, słuchawki)


W trakcie zajęć lub treningu z pewnością zachce ci się pić, dlatego warto kupić butelkę z filtrem. Ja swoją posiadam w kolorze czarnym i bardzo sobie chwalę, ponieważ kiedy idę na zajęcia, nie muszę nosić dodatkowego ciężaru w torbie. Napełniam nią na siłowni, wodą z kranu. Podobno Warszawska Kranówka jest zdatna do picia, jednak moja butelka posiada filtr, który zapewnia dodatkową 'ochronę'. Rękawiczki, kobiety często o nich zapominają, jednak po jakimś czasie 'przerzucania' sztangi są one konieczne. Ręce nie tylko wysychają, ale również stają się twardsze, dlatego proponuję każdej z was ten dodatek. Chusteczki higieniczne na siłowni również są pozycją obowiązkową. Czasem, kiedy wchodzę na salę treningową, chcę wytrzeć twarz lub po prostu wysmarkać nos. Gumka do włosów, w mojej torbie jest ich chyba z 10 'na zapas', czy wy też tak macie? Nie lubię trenować z rozpuszczonymi włosami, ponieważ większość moich ćwiczeń jest dynamiczna i włosy wtedy bardzo przeszkadzają. Ręcznik, pamiętaj o nim - jest on nie tylko dla ciebie, ale również dla innych. Kiedy korzystasz z jakichś maszyn powinnaś położyć go, lub powiesić i dopiero na nim oprzeć się lub usiąść. Nie na każdej siłowni jest płyn do dezynfekcji sprzętu. Słuchawki to bardzo ważny dla mnie element, bez którego nie wyobrażam sobie swoich treningów. Moja muzyka mnie motywuje do działania, dodaje energii i sprawia, że chcę zrobić zawsze o to jedno powtórzenie więcej! Warto kupić bezprzewodowe takie, w których kabel nie będzie się plątał i nie zerwie się, np. podczas biegu na bieżni. 



Koniecznie napiszcie mi w komentarzu czy takie artykuły was interesują. Będę robić ich więcej! :) 

Obserwujcie mnie na: 
Facebook - Julita Buczek
Instagram - @julitabuczek
YouTube - JulitaBuczek
Lookbook.nu - Julita B

5 komentarzy:

  1. to jest interesujące i potrzebne....jak zaczynałam swoją historie z siłownia i fitnessem to na kilka dni przed "pierwszym razem" miałam stracha takiego że pół internetu przetrzepałam.....jaki strój, jakie buty....co mi będzie potrzebne....jak się zachować by na debila nie wyjść.....i powiem że nie ma tego dużo na internecie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za komentarz. Planuję więcej artykułów tego typu na blogu :)

      Usuń
  2. Matko kiedy ja ostatnio byłam na siłowni... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealny czas żeby zacząć wrócić do ćwiczeń, jeśli nie tych na siłowni to w domu ;) Pogoda idealna!

      Usuń
  3. dobre buty to podstawa, szczególnie gdy brałam sztangę w przysiadach :)

    _____________
    ♥ Blog dla kobiet daria-porcelain.pl ♥

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...