wtorek, 21 listopada 2017

Czy warto kupować ubrania online?

Kupowanie przez Internet (oczekiwania vs rzeczywistość) 


Temat poruszany był już wiele razy, jednak ja postaram się przedstawić wam bardziej praktyczne metody podczas internetowych zakupów.


Sprawdzaj, oglądaj, kupuj


Te trzy czasowniki idealnie wpisują się w moją metodę kupowania przez Internet. Najpierw, kiedy wchodzę na stronę sklepu, dokładnie czytam opinie o nim. Czy produkty wysyłane są na czas i czy zdarzyło się, że zamówienie nie dotarło do kupującego. Dzięki temu mam większą pewność, że moje zamówienie zostanie dostarczone na czas i nie zostanę oszukana. Oglądam produkt u innych osób, które już mają go w swoim domu. Oczywiście, jeśli zdarzy się, że chcę kupić to, co ktoś inny i było to np. pokazywane w haulu zakupowym na YT. Często czytam opinie na blogach dotyczących sklepów internetowych, których nie znam, dzięki temu mam, chociaż minimalną gwarancję zadowolenia z produktu. Po wykonaniu tego całego researchu kupuję daną rzecz :) Wydaje mi się, że moja zasada SOK świetnie sprawdza się podczas internetowych zakupów. 

Jak kupować na chińskich stronach z ubraniami? 


Ostatnio bardzo popularne stało się kupowanie ubrań i dodatków na chińskich stronach internetowych, typu Zaful czy Gamiss. Z pewnością oferują one nam wiele ubrań i dodatków, które są modne i wpisują się w obowiązujące trendy. Ja również uległam zakupowemu szaleństwu i specjalnie dla was postanowiłam sprawdzić takie zakupy przez internet. Muszę przyznać, że takie zamawianie online jest bardzo proste, strony, na których kupowałam, są czytelne i bardzo intuicyjne w obsłudze, dlatego wszystko przebiega bardzo szybko. Jedyny problem to wybór odpowiednich produktów. Obydwa sklepy w których zamawiałam mają bardzo duży asortyment i bardzo trudno było mi się zdecydować na konkretny produkt. Dlatego postanowiłam zamówić rzeczy z różnych kategorii, tak aby móc później porównać ich jakość :)

Jak długo czeka się na zamówienie z chińskiego sklepu?


Czas oczekiwania wcale nie jest długi jak na tak dużą odległość od kupującego. Na pierwszą przesyłkę czekałam około 2 tygodni, a na drugą paczkę 3 tygodnie. Druga przesyłka została omyłkowo wysłana bez numeru śledzenia paczki, ale kiedy tylko sklep zorientował się, że nie dodał numeru śledzenia, wysłał mi na adres mejlowy kupon zniżkowy na następne zakupy w ramach przeprosin. Wydaje mi się, że jest to profesjonalne zachowanie ze strony firmy, które warto docenić. 

Jakość ubrań i dodatków z chińskich sklepów?


Na ten akapit czekała chyba większość z was. Jakość, ona jest najważniejsza i dlatego warto poświęcić jej cały rozdział. W moim zamówieniu znalazł się żakiet, bluzka, buty i torebka. Zacznijmy więc po kolei :)

Żakiet - wykonany z materiału boucle, przypominający swoim wyglądem ten od Chanel, był na mojej zakupowej liście już bardzo długo. Chyba kojarzycie ten model? Jeśli nie, to muszę wam powiedzieć, że identyczny był jeszcze parę miesięcy temu w sklepie Zara. Wtedy mierzyłam go w sieciówce i nawet zastanawiałam się nad jego kupnem, jednak nie zdążyłam :/ Kiedy po jakimś czasie wróciłam do sklepu zdecydowana na kupno, jego już nie było i była kolejna wersja w kolorze burgundowym, który totalnie mnie nie interesował. Przeglądając ofertę sklepu internetowego, natknęłam się na identyczny i to w zdecydowanie lepszej cenie. Ten w Zarze kosztował około 400 złotych, więc nie zastanawiałam się długo i od razu dodałam go do swojego koszyka. Kiedy otrzymałam paczkę i wyjęłam żakiet z folii, byłam pod dużym wrażeniem. Zero wystających nitek, każdy szew był równo przeszyty, a guziki były na swoim miejscu. Zaskoczyła mnie jedynie metka, bardzo podobna do tej sieciówkowej i tutaj naszła mnie myśl, że ubrania dla sieciówki produkowane są w tej samej fabryce co dla sklepu internetowego, a dopiero później przyszywane są podobne metki. Skład żakietu był również taki sam jak tego z Zary, dlatego śmiem przypuszczać, że jest to ten sam produkt. 
Moja ocena żakietu to 5/5
KLIK






Bluzka - koszulka, którą zamówiłam, jest wykonana z bawełny z dodatkiem poliestru, czyli tak jak większość tego typu bluzek. Muszę przyznać, że materiał nie jest dość przyjemny w dotyku, to odejmuje bluzce 1 punkt. Modne wiązanie przy dekolcie sprawiło, że się na nią skusiłam. Tego typu dekolt bardzo ładnie podkreśla biust i dodaje eleganckiego wyglądu całej stylizacji. Tutaj również nie mogę stwierdzić rażących zaniedbań ze strony sklepu czy fabryki. Równe szwy, brak wystających nitek. Jakość śmiało mogę porównać do tej z H&M, Zara czy Reserved. 
Moja ocena bluzki to 4/5
KLIK




Buty - tutaj zakup okazał się o wiele trudniejszy niż w czasie wyboru poprzednich elementów. Czasami zdarza mi się kupić ubrania przez strony internetowe, jednak co innego z butami. Zawsze staram się iść do sklepu, przymierzyć je i przejść parę razy po sklepie. Tutaj nie miałam takiej możliwości, ale chciałam wypróbować czy jakość butów zaskoczy mnie pozytywnie, czy wręcz odwrotnie. Na stronie sklepu przy każdym modelu znajduje się informacja z określeniem długości wkładki, co ma nam pomóc przy wyborze odpowiedniego rozmiaru. I właśnie tak zaopatrzyłam się w miarkę i zmierzyłam stopę. Wyszło, że powinnam zamówić rozmiar 40 i tak się stało, pomimo tego, że na co dzień wybieram 39, a nawet 38,5, jeśli występuje numeracja połówkowa. Kiedy otrzymałam buty i wyjęłam je z pudełka, od razu postanowiłam je przymierzyć, ponieważ na stronie bardzo mi się spodobały i bardzo chciałam, żeby były na mnie dobre. Okazało się, że są idealne i jeszcze tego samego dnia postanowiłam je wypróbować na spacerze. Po całodziennym chodzeniu muszę przyznać, że ich zakup okazał się strzałem w dziesiątkę! Nie obtarły mi stóp ani nie czułam dyskomfortu podczas chodzenia. Buty wykonane są precyzyjnie i prezentują się bardzo dobrze, na ile starczą niestety nie mogę wam powiedzieć, ponieważ muszę je trochę wyeksploatować :)
Moja ocena butów to 4/5
KLIK





Torebka - jeśli szukacie małej i modnej torebki to odpowiedni model. Cena jest bardzo niska, a jakość jak z sieciówki. Modny, szary kolor i welurowy materiał sprawiają, że całość prezentuje się bardzo dobrze. Nie zapominajmy o świetnym pasku, dzięki niemu naszą torebkę założymy crossbody, albo na ramię. Jej atutem są również kieszonki w środku, mogę schować do nich kartę, błyszczyk czy lusterko. 
Moja ocena torebki to 5/5
KLIK





Kupowaliście kiedyś ubrania przez Internet? Mieliście jakieś sytuacje, kiedy produkt nie zgadzał się z opisem?

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajne rzeczy. Żakiet jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Żakiet jest naprawdę świetny! Jeśli chcesz zobaczyć jak prezentuje się 'na żywo' w ostatnim vlogu miałam go na sobie :)
      https://www.youtube.com/watch?v=tsv4OLLA-Kc&t=7s

      Usuń
  3. Mam ten sam żakiet i jest boski. Podobają mi się też botki :) Adriana Style

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...